המסלול הירוק

אורך המסלול: 10 קילומטרים מסלול מעגלי המתחיל ונגמר בלה-מדווש

גובה מצטבר: 47 מטר
משך הטיול: בין שעה לשעתיים.

קושי-קל מתאים למשפחות עם ילדים מסלול זה עם הכי פחות עליות וירידות מכל השלושה עובר על כבישים פנימיים, כבישי בטון מתקופת האנגלים ודרכי עפר.

צל– 2 נקודת צל טובות 1. עץ אשל גדול בסוף השליש הראשון של הרכיבה 2. עץ איקליפטוס גדול בסוף שני שליש המסלול.

מים- אין בדרך. יש לקחת מים בהתאם למזג האוויר. לשוכרי האופניים אפשרות לקנות בקבוקי מים המתאימים למתקני האופניים במחיר מוזל בלה-מדווש.

רכיב אחרי גשם- מכיוון שהמסלול הוא על כבישי אספלט. דרכים סלולות, כבישי בטון ומסלולי אופניים על אדמת כורכר אפשר לרוכבו כולו בכל מצב.

נקודות עניין בדרך: מטע חוחובה אורגני ליצור שמן לקוסמטיקה, מגדל שמירה נגד שרפות של קק"ל, תחנת קמח עתיקה, מחסני התחמושת של חייל האוויר הבריטי, כביש הבטון מתקופת הבריטים, מכרות הגפרית הישנים, נקודת טריג שהיא נקודת תצפית מרשימה. בעונת הפריחה רכיבה בין מרבדי הכלניות ופרחים רבים נוספים.

חילוץ- לשוכרי אופניים מלה-מדווש בשעת תקלה ניתן שרות חילוץ והחלפת אופניים רק במסלולים הירוק והכתום ללא תשלום. יש לצלצל אלינו ולציין את מיקומכם או לפי מספרי העמודים או תיאור המקום או שליחת מיקום בטלפון. אם באפשרותו אנו נותנים  חילוץ בתשלום לכל רוכב בשטח.

סיפור דרך המסלול הירוק:

המסלול מסומן אך ורק בשלט עם ציור אופניים ירוק.

יוצאים ממרכז האופניים לה-מדווש לכיוון מערב ברכיבה על מסלול משותף ירוק ,כתום וכחול,על פי שילוט האופניים  כעבור 2 קילומטר המסלולים מתפצלים והרוכבים יכולים לבחור במסלול הרצוי להם.

ממקום פיצול המסלולים פונים שמאלה לכיוון כללי דרום על כביש סלול למגדל התצפית של הקרן הקיימת לישראל.
משם ממשיכים הלאה עד שמגיעים לכביש בטון שסללו הבריטים כחלק מנתיבי התחבורה למחסני התחמושת הפזורים סביב. מימין שרידי טחנת קמח ומשמאל דרך שפונה שמאלה ומגיעה לחניון רעים בדרך מתקני המים של הקרן הקיימת לישראל. אבל שימו לב! השביל הירוק ממשיך ישר על דרך כורכר סלולה אחרי כ 300 מטר תעברו ליד עץ אשל גדול שבו אפשר לנוח בצלו. אחרי כ 300 מטר נוספים מטרים המסלול מתעקל ימינה לכיוון צפון-מערב על כביש בטון ישן בין מחסני התחמושת הבריטיים העזובים.

אחרי כ-2 קילומטרים מגיעים אל עץ אקליפטוס גדול בו אפשר לנוח זמן מה. לידכם תוכלו לראות את שרידי מחסני התחמושת ממלחמת העולם השנייה. מעץ האקליפטוס תתחילו לעלות בדרך אופניים יחודית  לכיוון צפון מזרח כשלשמאלכם מכרה גופרית גדול ומרשים החצוב בסלעי כורכר צהבהבים. כקילומטר מערבה מכם  מפעל הגופרית הישן שהוקם בשנת 1933 על ידי האנגלים.
בסופה של העליה מגיעים לנקודה המעניקה תצפית נפלאה צפונה, לעבר בארי הישנה ורכס עלי מונטר, המכוסה כיום בשכונות המזרחיות של עזה. אפשר גם לראות את אשקלון ואת הים כשיש ראות טובה. שימו לב לשתי חביות חלודות הניצבות זו על גבי זו. זוהי נקודת טריג מקורית שהציב חיל ההנדסה המלכותי הבריטי ב-24 באוקטובר 1945 כחלק ממערך המדידות למיפוי ארץ ישראל. בעבר הוצבה הנקודה בראש הגבעה ועתה היא מונחת במדרון, דבר המעיד על עוצמת הסחף במקום. לכיוון מערב כ 300 מטר מגלים שער ורוד ובולט בנוף. השער הוא פסל סביבתי לזכר העלייה לקרקע של 11 הנקודות בנגב – אחד עשר היישובים אשר קמו במבצע התיישבות גדול בנגב הצפוני, יצירתה של האמנית מרגה פישטיין.
מכאן ממשיכים מזרחה עוד כ-1.5 קילומטרים, בשביל אופניים יחודי כדי לפגוש את הדרך הסלולה שבה פתחנו את המסע, ודרך זו תוביל אתכם היישר חזרה ללה-מדווש.