המסלול הכחול-שביל טל

מסלול כחול 1
מסלול כחול 2
מסלול כחול 3

שביל קק"ל -המסלול הכחול – שביל טל

אורך המסלול: 9 קילומטרים המסלול מעגלי מתחיל ומסתיים בלה-מדווש. גובה מצטבר 60 מטר.
משך הטיול: בין שעה לשעתיים.

קושי-בינוני  עקב שפועים חדים בחלק מהמסלול אינו מתאים למשפחות עם ילדים אינו מתאים לרכיבה עם עגלות, כיסאות, ונגררים. מתאים לרוכבים עצמאיים מיומנים ומומלץ להולכי רגל! המסלול עובר בכבישי אספלט, ובשביל אופניים יחודי (סינגל) חלקו עם ירידות ועליות המתאימים רק לרוכבים מיומנים.

צל– בחלקו השני של המסלול  עובר בצמוד ביער בארי קרוב לחניון קק"ל ושליד בארי הישנה.

מים- יש ברזי מים בחניון קקל בשליש השלישי של המסלול. מומלץ לקחת מים בהתאם למזג האוויר. לשוכרי האופניים אפשרו לקנות בקבוקי מים המתאימים למתקן האופניים במחיר מוזל בלה-מדווש.

רכיב אחרי גשם- אפשר לרכוב את המסלול עד חניון קקל ובארי הישנה משם מומלץ לעלות ולחזור עם כביש האספלט ימינה כדי לא להיתקע בבוץ.

נקודות עניין בדרך: מטע חוחובה אורגני לשמן לתעשיית הקוסמטיקה, מחסני התחמושת של חייל האוויר הבריטי, , מכרות הגפרית הישנים, נקודת טריג שהיא נקודת תצפית מרשימה. בעונת הפריחה רכיבה בין מרבדי הכלניות ופרחים רבים נוספים.

חילוץ במקרה תקלה: לחלק מהמסלול אין אפשרות להגיע עם רכב החילוץ לכל היתר אם באפשרותנו ינתן חילוץ בתשלום.

מסלול זה אינו מומלץ על ידנו לשוכרי אופניים בלה-מדווש!

סיפור דרך המסלול הכחול -שביל טל:

המסלול מסומן אך ורק בשלט עם ציור אופניים כחול.
יוצאים ממרכז האופניים לה-מדווש לכיוון מערב ברכיבה על מסלול משותף ירוק ,כתום וכחול,על פי שילוט האופניים של קק"ל, כעבור 2 קילומטר המסלולים מתפצלים והרוכבים יכולים לבחור במסלול הרצוי להם.

ממקום פיצול המסלולים פונים ימינה ולאחר כ 100 מטר שמאלה לכיוון כללי מערב לכיוון מערב שביל אופניים יחודי (סינגל). השביל נושק  לשמורת הטבע "ביתרונות בארי" שמימינכם לכיוון צפון. משמאלכם תוכלו לראות את ממחסני התחמושת הבריטיים העזובים ממלחמת העולם השנייה בתוך השדות המעובדים. בסוף קטע זה בקצה העליה מגיעים לנקודה המעניקה תצפית נפלאה צפונה, לעבר בארי הישנה ורכס עלי מונטר, המכוסה כיום בשכונות המזרחיות של עזה. אפשר גם לראות את אשקלון ואת הים כשיש ראות טובה. שימו לב לשתי חביות חלודות הניצבות זו על גבי זו. זוהי נקודת טריג מקורית שהציב חיל ההנדסה המלכותי הבריטי ב-24 באוקטובר 1945 כחלק ממערך המדידות למיפוי ארץ ישראל. בעבר הוצבה הנקודה בראש הגבעה ועתה היא מונחת במדרון, דבר המעיד על עוצמת הסחף במקום. בכיוון דרום מכרה גופרית גדול ומרשים החצוב בסלעי כורכר צהבהבים. וכקילומטר מערבה מכם  מפעל הגופרית הישן שהוקם בשנת 1933 על ידי האנגלים.

אחרי מנוחה בתצפית חוזרים כ 50 מטר חזרה וממשיכים עם השביל הכחול -שביל טל בירידה החוצה שדה ונכנסת לחורשה ועד לערוץ קטן של ואדי. משם מתחילים לעלות לט לאט לכיוון נח'אביר, הלא היא בארי הישנה שעלתה לקרקע במוצאי יום כיפור 6.10.1946 כאחת מ-11 הנקודות שעלו לנגב., שהותירה אחריה בשטח את בית הביטחון ואת מגדל המים הישן.

סמוך לבארי הישנה נמצא חניון נח'אביר של הקרן הקיימת לישראל. שם גם יש ברזי מים ושולחנות קק"ל. המשך המסלול נעשה בסינגל העוקף את החניון מצפונו ומתקדם לכיוון מערב , המסלול עובר בין עצי היער ומגיע בקירוב לחלקת אגבות – צמחים בשרניים המוציאים עמודי פריחה ענקיים, בגובה של כ-5 מטרים. ראשוני בארי, בסיוע קרן קימת לישראל, שתלו באזור עשרה דונם אגבות מתוך כוונה להפיק מסיבי הצמח חבלים. הגידול נכשל, בין השאר בגלל המצאת הפלסטיק, אך שרידי המטע שבשטח מעידים על הניסיון המעניין.

מכאן ממשיכים מזרחה עוד כ-1.5 קילומטרים, בשביל אופניים יחודי המקביל לכביש כדי לפגוש את הדרך הסלולה שבה פתחנו את המסע, ודרך זו תוביל אתכם היישר חזרה ללה-מדווש.

*המסלולים מסומנים ע"י קק"ל המשתדלת לשמור על איכותם.

כל בעיה שצצה במסלולים כגון: שילוט לקוי, בורות ומפגעים אחרים ועוד

יש לפנות במייל לקו ביער של קרן הקיימת לישראל: [email protected]

מפת מסלולי משפחות